Glosariusz Askanorski


Glosariusz Askanorski



Alarowie – (poj. Alar/Alarka) rasa ludzi, która jako jedyna posiada skrzydła. Uważają się przez to za bezpośrednich potomków bogów i istoty zesłane na ziemię, by nią władać. Są niezwykle wyniośli.
Więcej: link!

Algrad – zwane też Wolnym Miastem, to olbrzymie, "niezależne" miasto na granicy Dragonii, Makrainy, Vilawy i Wielkiego Królestwa Zagórza.
Więcej: link!

Askanor – nazwa kontynentu obejmującego cały znany świat.

Czarny Druid – druid uznany za zdrajcę kultu natury.
Więcej: link!

Diablokrwisty – człowiek bądź nieczłowiek dowolnej rasy posiadający pewien odsetek demonicznej krwi. Zazwyczaj jego dziedzictwo przejawia się poprzez zmiany w wyglądzie, zdolność widzenia w ciemnościach lub manifestacje.
Więcej: link!

Domownik – druid wyznający kult natury w jego najłagodniejszej, wiejskiej formie.
Więcej: link!

Dragonia – królestwo z trójpodziałem władzy, zamieszkane w większości przez dragonitów.
Więcej: link!

Dragonici – (poj. Dragonita/Dragonitka) rasa ludzi obdarzona niezwykłą wytrzymałością i ognistym charakterem. Z wyglądu wyróżniają się łuskami pokrywającymi losową część ciała oraz ponadprzeciętnym wzrostem. Mają też niezwykłą właściwość odporności na jeden z trzech elementów: Igni, Iso lub Ire.
Więcej: link!

Drapieżca – druid uznający, że kult natury to kult siły.
Więcej: link!

Druid – użytkownik magii natury.
Więcej: link!

Dziedzina magiczna – umowny zbiór zaklęć o podobnych efektach i sposobie formowania mocy. Wyróżnia się ich trzy: ciało, przemiana i wola.
Więcej: link!

Gildia Magów – organizacja zrzeszająca magów na terenie Unii Wschodnich Krain.

Hegemon – potężny demon i złe bóstwo, które podobno rządziło całym Askanorem w czasach prehistorycznych (zwanych też hegemonią).
Więcej: link!

Igni – dosłownie ogień. Słowa używa się jako jednolitego określenia na grupę zaklęć ognistych oraz jako określenia na dragonicki żywioł.

Ire – dosłownie piorun. Słowa używa się jako jednolitego określenia na grupę zaklęć elektrycznych oraz jako określenia na dragonicki żywioł.

Iso – dosłownie mróz. Słowa używa się jako jednolitego określenia na grupę zaklęć mrożących oraz jako określenia na dragonicki żywioł.

Lanai – (poj. Lanai) rasa kobiet idealnych, z wyglądu wyróżniają je oczy, są zawsze niebieskie, podobnie jak ich białka. Reszta cech rasowych jest niewidoczna na pierwszy rzut oka. Wydają się wiecznie młodymi, ludzkimi kobietami. Potrafią dożyć 350 lub nawet 400 lat niemal wcale się nie starzejąc. Nie ma męskich przedstawicieli tej rasy, co sprawia, że lanai muszą współżyć z innymi rasami ludzi, by przetrwać.
Więcej: link!

Leszy – druid fanatycznie wyznający kult natury w jego skrajnie agresywnej formie.
Więcej: link!

Lwoniedźwiedź – bestia przypominająca skrzyżowanie lwa z niedźwiedziem.

Mag – użytkownik magii demonicznej.
Więcej: link!

Magokracja – ustrój państwowy opierający się na rządach magów. Przywódcą takiego państwa nie jest król, a arcymag. Jego stanowisko nie jest też dziedziczne. Arcymagowie są wybierani spośród najwyższej rady poprzez głosowanie, by pełnić swą funkcję dożywotnio. Każde stanowisko państwowe w takim kraju jest uzależnione od uzyskanego tytułu naukowego w sztuce władania magią.

Makraina – królestwo z tradycjami chłopskimi, zamieszkane w większości przez nirenów.
Więcej: link!

Manifestacja – szczególna cecha diablokrwistego, będąca objawem posiadania demonicznej krwi. Ich ilość oraz rodzaj świadczą o zdemonizowaniu osoby, która je posiada. Jak dotąd wyróżniono czternaście rodzajów manifestacji.
Więcej: link!

Matecznik – druid uznający, że kult natury to ochrona leśnego sanktuarium.
Więcej: link!

Międzyrzecze – inna nazwa Śniadrzycy (patrz niżej).

Mirmagia – trudna sztuka spontanicznego rzucania zaklęć. Magowie ją praktykujący mogą rzucać zaklęcia niemal jedynie za pomocą samej siły woli, bez inkantacji i narzędzi magicznych. Jej opanowanie pozwala też czarować znacznie szybciej niż za pomocą konwencjonalnych formuł.
Więcej: link!

Narzędzia magiczne – specjalnie zaklęty przedmiot, który wspomaga rzucanie zaklęć. Najczęściej są to różdżki lub kostury.
Więcej: link!

Nireni – (poj. Niren/Nirenka) rasa ludzi o najbardziej egzotycznym wyglądzie. Nie mają żadnego owłosienia na ciele, a ich skóra ma bursztynowy kolor. Słyną z niezwykłej odporności na magię i spokojnego, przyjaznego uosobienia.
Więcej: link!

Pogranicze – kraina rządzona przez surową oligarchię wojskową. Jej istnienie ma na celu ochronę reszty krain Unii przed Imperium Baracjańskim.
Więcej: link!

Pomorze – republika zamieszkana w większości przez seveków.
Więcej: link!

Sevekowie – (poj. Sevek/Seveczka) rasa ludzi żyjąca krótko i dynamiczne (w wieku 40 lat umierają ze starości). Z wyglądu wyróżniają się posiadaniem kopyt oraz ogona.
Więcej: link!

Stara Wiara – zdecentralizowana politeistyczna religia, która dominuje we wschodnich królestwach. Na jej panteon składają się następujący bogowie: Burzowoj, Czarnowarty, Kar, Mara, Mroz, Slavojar, Sola, Śmiercionośca, Warog, Wielkomira, Złotowłosa, Żmij.
Więcej: link!

Starożytni – wymarła rasa o zaawansowanej technologii.
Więcej: link! link!

Śniadrzyca – kraina rządzona przez feudalne rody szlacheckie, zamieszkana w większości przez vangów i lanai.
Więcej: link!

Szczurec – bestia przypominająca skrzyżowanie szczura z wilkiem.

Szkoła magiczna – synonim dziedziny magicznej (patrz wyżej).

Unia Wschodnich Krain – twór państwowy skupiający w sojuszu militarno-ekonomicznym wszystkie wschodnie krainy.
Więcej: link!

Vangowie – (poj. Vang/Vangini) nocna rasa ludzi o bardzo powściągliwej naturze. Mają bladą skórę i długie kły. Mięsożerni. Doskonale widzą w ciemnościach, ale ich oczy nie są przystosowane do widzenia w jaskrawym świetle słonecznym. Mają też szczególną zdolność regeneracji oraz odznaczają się niezwykłą siłą fizyczną.
Więcej: link!

Vilawamagokracja rządzona przez Gildię Magów.
Więcej: link!

Wielkie Królestwo Zagórza – królestwo z podziałem na trzy kasty (arystokrację, plebs i podległych), zamieszkane w większości przez alarów.
Więcej: link!

Wojna Wyzwoleńcza – antyczna wojna mająca na celu obalenie rządów demonów nad całym Askanorem. Wedle legend trwała sto lat i jeden rok. Od jej zakończenia prowadzony jest aktualny kalendarz askanorski.
Więcej: link!

Zwierzanie – (poj. Zwierzanin/Zwierzanka) rodzina ras nieludzi skupiająca istoty będące antropomorficznymi zwierzętami. Zwierzanie dzielą się na wiele odmian w zależności od gatunku stworzenia, z jakim są spokrewnione. W społeczeństwie Askanoru są uznawane za istoty niemal równe ze zwierzętami i wykorzystuje się ich jako niewolników.
Więcej: link!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz