Askanor RPG – Tworzenie Postaci




Karta Postaci

Kartę postaci narysowała Lillyanna333
Wersja PDF: link!
Kolorowa wersja PDF: link!


Tworzenie Postaci


1. Wybierz rasę postaci.
Na początku należy wybrać rasę postaci z listy przedstawionej w poście Askanor RPG – Rasy (link!). Następnie przenieść na kartę postaci przedstawione wartości atrybutów danej rasy do tabelki Atrybuty, a cechy specjalne przepisać do pola Cechy Specjalne.

Punkty Życia (oznaczone jako PŻ) zawsze stanowią dwukrotność atrybutu Kondycji. Jeżeli wartość tego atrybutu wynosi 6, postać posiada 12 PŻ, jeżeli wynosi 8, postać posiada 16 PŻ, a jeżeli wytrzymałość ma wartość 10 to PŻ postaci wynoszą aż 20 punktów.

Jeżeli gracz chce zagrać diablokrwistym, to po wybraniu rasy powinien wylosować dla swej postaci liczbę i rodzaj posiadanych manifestacji. Są one dokładnie opisane w poście Askanor RPG – Diablokrwistość (link!). Odradza się pozwalania graczom na wybieranie manifestacji zamiast ich losowania, gdyż potrafi to zaburzyć balans rozgrywki.


2. Skorzystaj z zasady 8.
Jeżeli wartość jakiegoś atrybutu wynosi 8, gracz ma prawo przy tworzeniu postaci odjąć 2 punkty od tego atrybutu i dodać je do innego atrybutu o wartości 8. Dzięki temu gracz może uzyskać jedną atrybutową wadę, która wynosić będzie 6 oraz jedną atrybutową zaletę, która wynosić będzie 10.

Ta zasada dotyczy tylko atrybutów mających wartość 8. Jeżeli atrybut ma już wartość 10 lub 6, zasada 8 nie ma na niego żadnego wpływu i nie może zmodyfikować jego wartości poprzez dodanie lub odjęcie dwóch punktów. Nie można przez to osiągać wartości atrybutu 4 lub 12 wykorzystując tę zasadę. Nie można też pozbyć się posiadanych już wad i zalet atrybutowych. Przykładowo: gracz, który wybrał rasę vanga, nie może zmniejszyć jego siły z 10 na 8, by zwiększyć inny atrybut.

Mistrz gry ma wpływ na wykorzystanie zasady 8. Może on pozwolić na jej wielokrotne użycie (pozwalając graczowi mieć 3 atrybuty wartości 10 oraz dwa atrybuty wartości 6) bądź w ogóle zabronić z niej korzystać. Wszelkie modyfikacje atrybutów mają bowiem duży wpływ na rozgrywkę i jeżeli użycie zasady 8 nie zgadza się z narracją MG, ma on pełne prawo do wszelkiej modyfikacji wykorzystania tej zasady.

UWAGA: jeżeli gracz zmodyfikował atrybut Kondycja, PŻ również ulegają zmianie!


3. Wybierz tło.
Następnym krokiem jest wybór tła, które odzwierciedlają historię i wyuczone umiejętności twojej postaci. Wybierając je, gracz powinien uwzględnić tło w przeszłości swojej postaci oraz zanotować je na karcie postaci pod jej imieniem i rasą. Każde z pochodzeń oraz zasady ich wymagań i premii, jakie zapewniają, są opisane w poście Askanor RPG – Tło bohatera (link!). Postać ma prawo tylko do jednego tła historycznego, chyba że Mistrz Gry stwierdzi inaczej.


4. Rozdaj 15 darmowych Punktów Umiejętności!
Po wykonaniu wcześniejszych kroków gracz otrzymuje 15 darmowych Punktów Umiejętności, za które może wykupić poziomy w umiejętnościach opisanych w poście Askanor k6 RPG – Atrybuty i Umiejętności (link!). Zasady rozdzielania PU i wykupywania kolejnych poziomów umiejętności również zostały tam opisane.

Mistrz Gry ma prawo zmiany ilości startowych Punktów Umiejętności. Może on swobodnie obciąć ich liczbę, jeśli chce, by postaci graczy były mniej doświadczone lub je dodać, by osiągnąć przeciwny efekt.


5. Początkowy ekwipunek.
Każda postać na początek otrzymuje ekwipunek wymieniony w jej pochodzeniu zawodowym oraz następujące przedmioty:
– Jedna sztuka dowolnej broni (jakości normalnej, wykonana ze zwykłych materiałów).
– Kiepski sztylet (k3 w1 8s).
– Plecak lub sakwa, a w nim: koc, drewniana miska i sztućce.
– Zwykłe ubranie.
– 1 złotówka (przel.: 100 srebrników)

Jeżeli gracz sobie tego życzy, może wykupić postaci za posiadanie pieniądze dodatkowe wyposażenie. Lista przedmiotów, ich cen oraz właściwości znajduje się w poście Askanor RPG – Ekwipunek (link!).


7. Początkowe zaklęcia.

Jeżeli postać jest biegła w umiejętnościach magicznych, to otrzymuje ona początkowe czary zgodnie z zasadami opisanymi w Askanor RPG – Magia (link!).

Jeżeli postać jest adeptem magii natury (czyli druidem) to nie może posiadać ona totemu, o ile Mistrz gry nie stwierdzi inaczej.


8. Dodatkowo
Jeżeli gracz nie ma ochoty się męczyć i chce stworzyć postać na szybko, może skorzystać z gotowców:
– Gotowe postaci: Bohaterowie Graczy link!
– Szablony: Tradycyjne Klasy link!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz