Askanor k6 RPG – Złote myśli Askanorskie



1. Askanor nie wybacza.

2. Przeżywalność postaci w tym systemie jest podyktowana głównie doświadczeniem graczy oraz dobrą wolą Mistrza Gry.

3. Askanor jest stworzony dla graczy lubiących niewyspecjalizowane postaci, rozwijające jednocześnie kilka talentów.

4. Jeżeli będziesz pakował się w każdą walkę, jaką możesz znaleźć, to będziesz cierpiał. W Askanorze często o wiele bezpieczniej jest unikać niepotrzebnych potyczek zbrojnych.

5. Tarcza niemal zawsze jest twym najlepszym przyjacielem.

6. Obuchy służą do bicia ciężko opancerzonych postaci, topory do niszczenia tarcz, włócznie do zadawania olbrzymich obrażeń, a miecze służą do parowania.

7. Magia jest potężnym narzędziem w rękach myślącego gracza oraz śmieszną zabawką w dłoniach gracza nierozgarniętego.

8. Często nie opłaca się rozwijać umiejętności powyżej wartości 5, a czasami nawet 4. Staje się to zbyt kosztowne w porównaniu do efektów. Zwłaszcza, że za 6 PU możemy swobodnie wyuczyć się zupełnie nowej umiejętności aż na poziom 3ci.

9. Wady atrybutowe są bardzo bolesne mechanicznie, natomiast zalety atrybutowe znacznie ułatwiają rozgrywkę. Warto o tym pamiętać.

10. Ludzie to rasa najsłabsza mechanicznie. Będącą w tym systemie po to, by początkujący gracze mogli dokładnie poznać grę i dowiedzieć się, jak bardzo jest ona wymagającą w swych rozwiązaniach.

11. Diablokrwistość często daje postaci OLBRZYMIĄ przewagę w grze. Niestety równie często jest też przyczyną jej śmierci. Taki już żywot diablokrwistego.

12. Percepcja, Opanowanie i Bieg to umiejętności, które można określić jako must-have. Doświadczeni gracze zawsze szybko rozwijają je na poziom 2gi lub nawet 3ci.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz