Askanor k6 RPG – Synergia Magiczna



Synergia Magiczna

Ten dodatek wprowadza zasadę, która zapewnia darmowe rozwinięcia do szkół magicznych i umiejętności, gdy postać rozwija umiejętności magiczne. Ta zasada może jednak zostać nadużyta przez graczy.


Rozwinięcie szkoły magicznej

Postać, rozwijając umiejętność, która jest szkołą magiczną (tzn.: Destrukcja, Krwi, Nekromancja, Tajemnic, Transmutacja, Przestrzeni, Uzdrawianie, Wpływu), na poziom 5, 7 lub 9, zwiększa za darmo o 1 poziom wszystkie pozostałe szkoły magiczne (np.: Destrukcja rozwinięta na poziom 5 daje: Krwi +1 poziom, Nekromancja +1 poziom, Tajemnic +1 poziom, Transmutacja +1 poziom, Przestrzeni +1 poziom, Uzdrawianie +1 poziom, Wpływu +1 poziom). Jest to spowodowane podobieństwem szkół magicznych do siebie oraz faktem, że podział na dziedziny magiczne jest jedynie umowny.
Ta zasada nie dotyczy umiejętności Mirmagii, Magii Natury oraz Zaklinania. Ta premia nie występuje również, jeżeli umiejętność została rozwinięta dzięki premii (tzn.: można ją uzyskać, osiągając poziom 5, 7 lub 9 tylko wtedy, gdy przy jego osiągnięciu wydaliśmy PU).



Umiejętności powiązane

Co więcej, rozwinięcie konkretnej umiejętności magicznej (tym razem już wszystkie szkoły magiczne, włącznie z Mirmagią, Magią Natury i Zaklinaniem) na poziom 3, 5, 7 i 9, zwiększa za darmo o 1 poziom umiejętność z nią powiązaną. Umiejętności powiązane są następujące:

Destrukcja – Zastraszanie
Krwi – Bijatyka
Mirmagia – Opanowanie
Magia Natury – Empatia
Nekromancja – Rzemiosło (inżynieria)
Tajemnic – Wiedza Magia
Transmutacja – Alchemia
Przestrzeni – Bieg
Uzdrawianie – Leczenie
Wpływu – Retoryka
Zaklinanie – Wiedza Akademicka

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz