Askanor k6 RPG – Atuty Atrybutowe



Atuty Atrybutowe

Ten dodatek wprowadza do gry bardzo niezbalansowaną zasadę atutów atrybutowych. Są to dodatkowe cechy dla postaci, które mają naturalnie rozwinięty atrybut na 10 lub 12. Nie stosuje się ich przy sztucznym zwiększeniu atrybutów i nigdy nie może ona zostać zastosowana do atrybutów, które wynosiły 8 lub mniej  przy tworzeniu postaci. Atuty atrybutowe są następujące:

Siła – dodaje +2 do obrażeń zadawanych bronią białą oraz bronią dystansową (rzucaną).

Zręczność – dodaje +2 do obrażeń zadawanych bronią dystansową oraz bronią białą (sztylety).

Szybkość – jeżeli postać wykonuje atak bronią lekką lub małą może wykonać za darmo jeden dodatkowy atak w swojej chwili. Jeżeli używa ona dwóch broni tego typu naraz (używając oburęczności) musi ona wybrać tylko jedną broń, którą zada ów dodatkowy atak. Ta premia kumuluje się z użyciem oburęczności oraz ataku wielokrotnego (pozwalając wykonać 4 ataki w rundzie, nie więcej).

Wytrzymałość – zupełna liczba punktów życia postaci zostaje zwiększona na stałe o +4.

Inteligencja – jeżeli postać dostała co najmniej 4 PU to uzyskuje +1 dodatkowy PU do zdobywanych Punktów Umiejętności otrzymując w ten sposób 5 PU. Co więcej, jeżeli zdobyła 8 PU lub więcej ta premia wzrasta do +2 PU a jeżeli postać otrzymała 12 PU ta premia rośnie do +3 PU oraz do +4 PU jeżeli postać zgarnęła 16 PU lub więcej. Ta premia nie kumuluje się sama ze sobą i dotyczy jedynie jednorazowej puli otrzymanych Punktów Umiejętności.

Siła Woli – jeżeli postać rzuca zaklęcie to dodaje +2 do obrażeń zadawanych (lub leczonych) przez czar lub +2 do rund jego trwania. Postać musi wybrać tylko jedną premię (albo obrażenia albo czas trwania). Nie można też aplikować premii do obrażeń zaklęciom, które nie zadają (lub leczą) obrażeń oraz nie można wydłużać czasu trwania zaklęcia jeżeli ma ono działanie natychmiastowe.

Ogłada – postać zyskuje wiernego sługę/niewolnika/adoratora, którego działaniami steruje sam gracz, bez większej ingerencji Mistrza Gry. Ta postać jest tworzona przez Mistrza Gry (lub samego gracza jeżeli MG mu na to pozwoli) na normalnych zasadach tworzenia postaci i zyskuje kolejne PU razem z graczem. Jednakowoż PU zyskiwanie przez tę dodatkową postać są dzielone przez 2 z zaokrągleniem w górę. Taki towarzysz nie może też posiadać premii z Ogłady dającej mu wiernego sługę/niewolnika/adoratora gdyż sam nim jest. Jeżeli taki towarzysz umrze, po pewnym czasie (zazwyczaj kilka dni) zastępuje go kolejny, ale nie przejmuje po poprzednim żadnych zdobytych PU czy ekwipunku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz